Skattereform, min vej

Vi har brug for reel skattereform og vi har brug for det nu. Tidligere forsøg har været gjort på skattereform, men de har kun givet band-aid løsninger, der stadig har efterladt os med for mange særheder, komplikation, og læse tape. Der er flere ting Kongressen kunne gøre simpelthen af skattesystemet og gavne skatteyderne og føderale budget på samme tid.
Først, ville jeg indbringe en simpel to-differentieret afgift på indtjening og passiv indkomst (renter, udbytter, kapitalgevinster, etc.), ikke der er i en skat-beskyttet konto. De vil blive behandlet ens og ikke ville skelnes mellem langsigtede og kortsigtede kapitalgevinster. Enkeltpersoner (om gift eller ikke) der har skattepligtig indtjening og passiv indkomst på mindre end $30.000 ville betale ingen føderale skat. Beløb lig med eller større end $30.000, men mindre end $200.000 ville blive beskattet med 25%. Beløb lig med eller større end $200.000 ville blive beskattet på 30%.
Andet, jeg ville slippe af med de kvartalsvise anslåede skattekrav og tilknyttede sanktioner for alle undtagen dem, der sædvanligvis sent (efter April 15) indgivelsen deres tilbagevenden og/eller betaler deres skatter. Få ting i vores skattesystem er mere kompliceret end at forsøge at finde om, hvorvidt du har betalt nok anslåede skatter, uanset om de blev betalt på tid, og/eller straf for ikke at gøre så. Selv IRS erkender, hvor kompliceret det er at finde ud af denne straf, som de tilbyder at beregne det for dig.
For det tredje ville jeg fjerne de årlige grænser for kurstab samt de særlige “vask salg” regler, som yderligere begrænser sletningen af kurstab. Rapportering af kapitalgevinster er aldrig blevet begrænset og ej heller bør kurstab. “Vask salg” regler begrænse sletningen af kurstab for bestande og gensidige fonde sælges med tab men købte tilbage igen inden for 30 dage. Som jeg nævnte i en tidligere skrivning, kan disse regler få meget kompliceret, med dem, for at finde de forventede sanktion er de eneste, der er vanskeligere at forstå.
Fjerde, ville jeg holde personlige undtagelser og barn skattefradrag intakt, men fjerne alle fradrag med undtagelse af velgørende bidrag og renteudgifter på ens primære bolig. Der ville være ingen standardfradrag eller tjent indkomstskat kredit.
For det femte ville jeg fjerne Alternative Minimum Tax (AMT). Dette er sandsynligvis tredje mest komplicerede element i skattelovgivningen. Det var designet til at sørge for rige betale i det mindste nogle skatter, men fjernelsen af de fleste fradrag vil nå dette mål nu ved at tage væk de fleste af deres krisecentre.
For det sjette vil jeg foretage nogle justeringer til arve-og gaveafgifter. For det meste, vil de ikke blive behandlet alle anderledes end almindelig indkomst. Dog vil der være nogle undtagelser. Arv og gaver gået fra den ene ægtefælle til den anden ville være fritaget for føderale skatter. Arv af familiebrug og andre legitime virksomheder af enhver familiemedlem fra en anden ville ikke være afgiftspligtig.
Disse ændringer ville gavne enkeltpersoner ved at gøre skattesystemet mindre kompliceret for alle og tage en mindre procentdel af indkomsten fra de fleste skatteyderne (især middelklassen). Regeringen vil drage fordel af indsamle mere i skat, fordi flere mennesker ville arbejde og modtager højere indkomster (som dette system vil tilskynde til flere investeringer i infrastruktur). Også, ville flere folk tilskyndes til at gøre flere afgiftspligtige passiv indkomst. Det nuværende system afskrækker afgiftspligtige passiv indkomst. Desuden, ville den ekstremt velhavende have færre muligheder for opstaldning deres indkomst.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.